Autorski CMS a CMS WordPress

Nie rzadko zgłaszają się do nas klienci z zapytaniem o ofertę na aktualizację i optymalizację istniejącej strony www. Chętnie podejmujemy się tego typu zleceń, nawet niewielkich. Problem pojawia się w momencie, kiedy okazuje się, że serwis został przygotowany w oparciu o autorski system do zarządzania treścią, który np.

  • został napisany parę lat temu i od tego czasu nie był aktualizowany
  • nie posiada dokumentacji / instrukcji obsługi

W budżecie, którym dysponuje klient zwykle nie mieszczą się poprawki, optymalizacja strony, ponieważ z dokumentacją czy bez z systemem i tak trzeba się zapoznać a to są godziny pracy za które klient jest rozliczany. A tym bardziej nie wchodzi w grę przerabianie kodu CMSa i dostosowywanie go do aktualnych wymagań Google. Tak więc klient skazany jest na firmę czy człowieka, który taki autorski CMS mu sprzedał. Tylko co wtedy, gdy firma już nie istnieje a człowiek nie odbiera telefonu?

Wybór WordPress’a jako CMSa nie uzależnia od jednej firmy, ponieważ firm, które w WordPress’ie się specjalizują są setki i jest ich coraz więcej. Daje to gwarancję, że ceny za obsługę nie będą sztucznie zawyżane, ponieważ bez problemu możemy zwrócić się do kogoś innego. Autorzy CMS’ów często zarzucają WordPress’owi, że jest systemem o otwartym źródle a przez to bardzo narażonym na zewnętrzne ataki. Generalnie to prawda. Jednak wystarczy o swojego WordPress’a zadbać i wszystko będzie w porządku. A bezpieczeństwo w WordPress’ie to już osobny temat.